Kongres Eurasphalt & Eurobitume 2016 poziva na bolju komunikaciju

25.08.2016

Industrija asfaltnih kolnika treba naučiti kako komunicirati s vlasnicima i korisnicima cesta i lokalnim zajednicama. To je bila jedna od glavnih tema i poruka na kongresu Eurasphalt & Eurobitume 2016 održanom u Pragu u lipnju ove godine. “Imamo mnogo tehničkih eksperata u asfaltnoj industriji koji nam mogu sve reći o asfaltima ali to ih nužno ne čini najboljim komunikatorima” naglasio je predsjednik Eurobitume Siobhan McKelvey. “Ove godine stvarno želimo posvetiti pažnju porukama s kongresa.”

 

Jedna od najvažnijih poruka je da asfaltna industrija mora više komunicirati s korisnicima i vlasnicima cesta. U tijeku su neki nevjerojatni istraživački projekti i tehnološki razvoji, ali bez povezivanja istraživanja i prakse, oni ne mogu rezultirati koristima koje obečavaju.

 

U središtu pozitivnog ozračja na kongresu je trend porasta ulaganja u infrastrukturu u Europi i u svijetu i očekivanja da će početi rasti i ulaganje u održavanje cestovnih mreža. Jean-François Corté, generalni sekretar Svjetske cestovne asocijacije (PIARC-a), je konstatirao: “Transport je ponovno tema, sada se transport i mobilnost smatraju ključnim za održivi razvoj.”

 

Razmišljanja svih 58 tvrtki izlagača na kongresu su također pozitivna. U usporedbi s ozračjem na kongresu održanom prije četiri godine u Istambulu, osječa se optimizam i tvrtke nastoje povećati svoju prisutnost u cijeloj Europi. “Sada postoji više mogućnosti u zapadnoj Europi, kao i u centralnoj i istočnoj Europi,” rekla je Ota Vacin, specijalist za gradnju cesta u DuPont-u.


Tvrtka Adfors iz grupacije Saint-Gobain, specijalist u geotekstilima, također želi povećati svoju prisutnost u Europi. Imamo partnera u istočnoj Europi u Češkoj. Sada tražimo partnere u Poljskoj i Slovačkoj”  rekao je Stepan Bohus, proizvodni menadžer za Europu. Nynas izvještava o porastu potražnje u Europi: “Sva se tržišta počinju oporavljati nakon nekoliko godina,” rekao je Mario Jeutzsch, prodajni menadžer za bitumen za zapadnu Europu iz Nynasa. “Vidimo to već ove godine u Njemačkoj. Od 2017. godine to će se dogoditi u Beneluxu i Francuskoj, kod svih njih su vidljivi pozitivni znakovi oporavka.”


Tvrtka Sasol je iskoristila kongres da predstavi novi aditiv Sasobit Redux, za koji tvrdi da se može koristiti kod temperature i do 30° niže od Sasobita. “Postoje također koristi u pogledu starenja, što znači da se može povećati  učešće RAP-a” naglasila je Susann Gross-Matthal, prodajni menadžer za asfaltne additive u Sasolu.

 

Stare i nove teme


Potreba da se komunicira sa širom publikom – i da se ohrabri više ljudi  da posjete kongres – navela je organizatore da paralelno organiziraju i manje tehnička predavanja. Tako su, paralelno uz tehnička izlaganja o ponašanju i ispitivanju asfaltnih mješavina i bitumena, delegati mogli odabrati radionice o zdravlju, sigurnosti i okolišu, pametnom gospodarenju cestovnom infrastrukturom, održivom razvoju ili komunikaciji.

Uobičajene teme o recikliranju i nisko-temperaturnom asfaltu imali su vlastite sekcije u glavnoj predavaoni. Lars Forstén, director istraživanja u Lemminkäinen Infra iz Finske, koji je održao uvodno izlaganje na temu recikliranja, bio je jedan od nekoliko predavača koji se osvrnuo na nedostatak stvarnih studija temeljenih na primjerima: “Imamo mnogo tehničkih radova, ali nedostaje praktičnih pristupa i zaključaka.” naglasio je.

 

Na drugim sekcijama kongresa bilo je i nekoliko praktičnih primjera s dokazima. Marinus Huurman, direktorica za istraživanja i razvoj u BAM Infra Asfalt održala je jednu od najboljih prezentacija o recikliranju na sekciji o zdravlju, sigurnosti i okolišu. Huurman je predstavila potpuno novi način recikliranja poroznog asfalta postupkom koji uključuje razgradnju starog asfalta na njegove satavne materijale, projekta sponzoriranog od Europske komisije u sklopu LIFE programa, kako bi se koristilo preko 80% recikliranog materijala, miješanog pri 8C koji osigurava smanjenje buke za 7db.


Na sekciji o nisko-temperaturnim asfaltima (WMA) naglašena je ključnu ulogu vlasnika cesta u promoviranju “nove” tehnologije. Elvin Olav Andersen, tehnički director Veidekke Industries u Norveškoj izložio je na kongresu svoja iskustva: “Prva nisko-temperaturna tehnologija je razvijena prije oko 20 godina i redovita je tema na kongresima u posljednjih 10 do 15 godina” naglasio je. “Ja radim s nisko-temperaturnim asfaltima oko 16 godina; veliki dio tog vremena je utrošen na njegovu implementaciju”.
Andersen je istaknuo da je korištenje WMA u Europi bilo zanemarivo tijekom više godina, sve dok francuska organizacija USRIP nije preporučila njegovo korištenje. Slijedile su inicijative u Danskoj, Švicarskoj, Švedskoj, Turskoj i Češkoj; danas je oko 6% ugrađenog asfalta nisko-temperaturni asfalt.

 

U Norveškoj nije bilo napretka u njegovoj implementaciji sve dok 2013. godine nije uveden bonus za nisko-temperaturne asfalte u iznosu od 4 eura po toni, kao rezultat nastojanja Norveške uprave za nadzor rada koja je željela poboljšati radne uvjete za radnike smanjvanjem emisije dima. Do kraja 2015. godine oko 9% ukupne proizvodnje asfalta je bio nisko-temperaturni asphalt, međutim, bonus je ukinut u 2016. godini.

 

Inovacije u nabavi


Jedan od poziva Egberta Beuvinga, generalnog sekretara EAPA-e tijekom zaključne sekcije kongresa, bio je upućen naručiteljima da razmotre drugačije oblike nabave koje bi ohrabrile inovacije, podjelom rizika a ne stavljanja cijelog rizika na izvoditelje radova: “Mi trebamo izvođače koji nam omogućavaju da uvodimo inovacije i koristimo nove tehnologije,” zaključio je Beuving.

 
Himanshu Argarwal iz Zydex Industries koji koristi nanotehnologiju u svojim Zycotherm aditivima, uvjeren je da bi investitori trebali usvojiti različite pristupe inovacijama: “Inovacije znače da ste spremni pogriješiti,” rekao je. “Idemo napraviti 10 km ceste koja je projektirana da možda i ne uspije tako da shvatimo što funkcionira a što ne. Ako to ne učinimo, ne možemo pokrenuti inovacije.”


Ima nekoliko primjera kako načini nabave potiču inovacije. Arian de Bondt, direktor u Ooms Civiel iz Nizozemske pojasnio je kako je njegova tvrtka utrošila četiri godine i 2 milijuna eura na razvoj treće generacije poroznih asfalta s velikom mogućnosti smanjenja buke. Motivacija za tu investiciju u Ooms Civiel-u bio je oblik ugovora: dogovor oko 20 godišnjeg javno privatnog partnerstva (PPP) za A15 u Rotterdamu. “Željeli smo duži vijek kolnika, 12 godina u usporedbi s osam ili deset godina jer bi s razdobljem održavanja od 20 godina trebali obnoviti kolnik samo jedan puta,” objasnio je de Bondt.


U sekciji o pametnom gospodarenju cestovnom infrastrukturom, Christophe Nicodeme, generalni direktor Europske cestovne federacije, spomenuo je progresivni pristup gospodarenju cestovnom imovinom. Uprava za ceste u belgijskoj regiji Valoniji angažirala je PwC da utvrdi stanje cestovne mreže i listu prioriteta temeljenu na ostvarenim koristima. Oboružana tim izračunima ekonomskih koristi, uprava je udvostručila proračun za razdoblje 2016 – 2019 na 640 milijuna eura.

 

Svi ovi primjeri uključuju glavne uprave za ceste i glavnu cestovnu mrežu, ali kako je istaknulo nekoliko predavača na kongresu, lokalne uprave su odgovorne za za najveći dio europske cestovne mreže. Kako komunicirati s tim donosiocima odluka, predstavnike kojih najčešće nikada nećemo sresti na ovakvim kongresima, ostaje ogromno pitanje.IROCK Crushers TS-522 suits Efficient mobile screening from IROCK Crushers

Kontakt

Hrvatsko asfaltersko društvo
Adresa: 10000 Zagreb, Radnička cesta 32/III
Tel. 385 (1) 604 0265
Fax. 385 (1) 604 0266
E-mail: info@h-a-d.hr