16.09.2017

Cestovni sektor pokreće oporavak ukupnog europskog građevinoskog sektora

Europskom tržištu gradnje cesta se predviđa snažan rast do 2019., jer oporavak gospodarstava potiče građevinski sektor, stvarajući investicije i radna mjesta. Zadnje izvještaj Euroconstruct-a predviđa za europski građevinski sektor povećanje brojki u odnosu na prethodni izvještaj iz studenog. Sada predviđaju da će ukupni europski građevinski sektor u 19 promatranih europskih zemalja rasti po stopi od 7,5% od 2016. do 2019. u odnosu na prethodnuo predviđanje od 6,5%. Po sektorima, dva sektora koja predvode oporavak su niskogradnja i stanogradnja; niskogradnja je potaknuta radovima na cestama, željeznici i telekomunikacijama.

“Europsko tržište je mnogo stabilnije sada nego 2007., prije krize. Kada promatramo cjelokupni građevinski sektor u 19 navedenih zemalja, razina je još uvijek 15% ispod one u 2007. Ali kada se izuzme Španjolska, vidi se velika promjena – u preostalih 18 zemalja vidi se da se tržište oporavilo od krize,” naglasio je Oebele Vries, zamjenik direktora Nizozemskog ekonomskog instituta za građenje i stanovanje. “I ako isključimo i Italiju, vidimo da u preostalih 17 zemalja visina građevinskih aktivnosti premašuje razine prije krize.”

Međutim, neki stručnjaci savjetuju oprez. Njemačka, europsko najveće građevinsko, stagnira i očekuje se da se razina aktivnosti zadrži s jedva primjetnim porastom tijekom 2018. i 2019.


18.10.2016

Industrije cestovnih kolnika naglašavaju mogućnost ogromnog smanjenja emisije CO2 kroz dobro održavanje i poboljšanje stanja cesta

Godišnje se emisija CO2 uzrokovana cestovnim transportom može smanjiti za gotovo 28 milijuna tona – nemojmo odbacivati tu mogućnost!

25.08.2016

Kongres Eurasphalt & Eurobitume 2016 poziva na bolju komunikaciju

Industrija asfaltnih kolnika treba naučiti kako komunicirati s vlasnicima i korisnicima cesta i lokalnim zajednicama. To je bila jedna od glavnih tema i poruka na kongresu Eurasphalt & Eurobitume 2016 održanom u Pragu u lipnju ove godine. “Imamo mnogo tehničkih eksperata u asfaltnoj industriji koji nam mogu sve reći o asfaltima ali to ih nužno ne čini najboljim komunikatorima” naglasio je predsjednik Eurobitume Siobhan McKelvey. “Ove godine stvarno želimo posvetiti pažnju porukama s kongresa.”
23.01.2015

Zelena javna nabava

Europske javne ustanove su veliki potrošači i trebale bi biti važni korisnici "zelene javne nabave". Korištenjem njihove kupovne snage da odabere proizvode, usluge ili radove koji su „prijateljski“ prema okolišu, one mogu dati važan doprinos održivoj potrošnji i proizvodnji – ono što se naziva zelena javna nabava. Iako je zelena javna nabava dobrovoljni instrument, ima ključnu ulogu u naporima Europske unije da postane gospodarstvo više učinkovito u pogledu resursa. Zelena javna nabava može pomoći u poticanju kritične mase zahtjeva za održivijim proizvodima i uslugama koji bi inače teško došli na tržište. Zelena javna nabava je stoga snažan poticaj za eko-inovacije.
22.01.2015

U SAD-u ponovno povećana upotreba recikliranog asfalta

Korištenje recikliranog asfalta u SAD-u se povećalo tijekom 2013., navedeno je u zadnjem izvještaju američke Nacionalne asocijacije za asfaltne kolnike (NAPA). U izvještaju se navodi da je više od 73 milijuna tona starog asfalta i 1.7 milijuna tona bitumenske šindre korišteno za proizvodnju novih asfaltnih mješavina u Sjedinjenim američkim državama tijekom 2013. godine. Korištenje recikliranog asfaltnog materijala dovelo je do ušteda od oko 2 bilijuna US dolara u odnosu na korištenje samo novih materijala.
10.12.2014

Razvoj tržišta nisko-temperaturnih asfalta u Velikoj Britaniji

Novi razvoj nisko-temperaturnih asfalta nudi koristi u pogledu troškova i zaštite okoliša

Dr Nizar Ghazireh (Lafarge Tarmac)
& Dennis Day (Nynas Bitumen)

Tehnologija nisko-temperaturnih asfalta (LTA) ima značajan potencijal u pogledu smanjenja emisije ugljika kod gradnje cesta. Niže temperature koje se koriste u proizvodnji tih materijala znače manju potrošnju energije i time manju emisiju, što stvara bolje uvjete rada i rezultira manjim utjecajem na okoliš.
08.06.2014

IRF Geneva isiče potrebu povećanja sigurnosti na cestama: prioritet za sve zemlje

Služeći kao temelj za UN desetljeće akcije za povećanje sigurnost na cestama (2011.-2020.), Izvješće o globalnom stanju uključuje ključne informacije o sigurnosti na cestama u 182 zemlje, koje zajedno imaju gotovo 99% svjetske populacije. U izvješću se navodi da je ukupni broj poginulih na cestama u svijetu i dalje neprihvatljivo visok.
17.05.2014

Osnovne činjenice o nisko-temperaturnim asfaltima

Nisko-temperaturni asfalt (WMA) uključuje široki raspon tehnologija koje poboljšavaju proizvodnju i ugradnju asfalta. Nisko-temperaturni asfalti mogu se proizvoditi i ugrađivati pri značajno nižim temperaturama nego kod vrućih asfalta. Sredinom 1990-ih nisko-temperaturne tehnologije proizvodnje asfalta su razvijene u Europi, kao reakcija na predloženi Kyoto protokol.
21.04.2014

Niskotemperaturne asfaltne mješavine s dodatkom recikliranog asfalta (RAP): Dobitna kombinacija

Korištenje nisko-temperaturne tehnologije (WMA) u proizvodnji asfaltnih mješavina u kojima se koristi reciklirani asfalt (RAP) je dobitna kombinacija u svakom pogledu. Koristi su evidentne: smanjeni troškovi za materijal i manja potrošnja goriva. Plus bolja mogućnost rada s nisko-temperaturnom mješavinom olakšana većim sadržajem recikliranog asfalta, što rezultira još većim uštedama.
15.12.2013

Govor Jean-Louis Marchanda, predsjednika EAPA, na Mesičkom kongresu o asfaltima u kolovozu 2013

U govoru je naglašena važnost proizvodnje niskotemperaturnih asfalta uz manju potrošnju energije, koja uz recikliranje čini glavne elemente održivog razvoja 
22.11.2013

Niskotemperaturni asfalti osvojili prestižnu NOVA nagradu u Americi

Nacionalna američka udruga za asfaltne kolnike​ (NAPA) primila je prestižnu 2013 NOVA nagradu od Foruma za inovacije u konstrukcijama (CIF) za svoj rad na ubrzanju razvoja i shvaćanja niskotemperaturnih asfalta. 
26.09.2013

Recikliranje po vrućem postupku - obnova kolnika autoceste D1 Brno - Prag

U tijeku je obnova kolnika autoceste D1 Brno - Prag u Češkoj Republici na dionici od km 55+000 do km 93+000. Na asfaltnom dijelu dionice (površine 153.635 m2) vozna i preticajna traka se obnavljaju primjenom recikliranja po vrućem postupku, koristeći REMIX PLUS tip recikliranja.

Kontakt

Hrvatsko asfaltersko društvo
Adresa: 10000 Zagreb, Radnička cesta 32/III
Tel. 385 (1) 604 0265
Fax. 385 (1) 604 0266
E-mail: info@h-a-d.hr