Prema anketi provedenoj od strane Nacionalne asocijacije za asfaltne
kolnike (NAPA) i Federalne cestovne administracije (FHWA), tijekom 2011. godine
je u Sjedinjenim američkim državama prikupljeno oko 66,7 milijuna tona starog
asfalta iz kolnika (RAP) i 1,2 milijuna tona stare bitumenske šindre (RAS) i iskorišteno
za proizvodnju novih kolnika. Također, oko 19% cjelokupne proizvodnje asfalta u
2011. godini proizvedeno je korištenjem niskotemperaturnih tehnologija.
«Asfaltni kolnici su
održivo rješenje za naše nacionalne ceste i autoceste. S niskotemperaturnim
mješavinama, možemo koristiti manje energije za proizvodnju visokokvalitetnih asfalta,
a RAP i RAS nam omogućavaju ponovno korištenje bitumena, smanjujući troškove i čuvajući
nacionalne resurse», naglasio je John Keating, predsjedavajući NAPA-e u 2013.
godini. «I dok je korištenje tih tehnologija dramatično poraslo, postoji
prostor da se učini i više, i industrija asfaltnih kolnika je spremna postići i
više razine održivosti u gradnji cesta»
Korištenje RAP-a i RAS-a
tijekom 2011. godine sačuvalo je 21,2 milijuna barela bitumena i time uštedilo
poreznim obveznicima 2,2 bilijuna dolara. Kada se stari asfalt i šindra ponovno
koriste u novim asfaltnim mješavinama, bitumen u recikliranom materijalu se
reaktivira, smanjujući potrebu za novim bitumenom. Korištenje starog asfalta
također smanjuje potrebu za novim kamenim agregatima. Niskotemperaturne
tehnologije omogućavaju proizvodnju asfalta pri nižim temperaturama, što znači
potrebu za manjom energijom, kao i manje emisije stakleničkih plinova tijekom
proizvodnje i ugradnje.
«Industrija asfaltnih
kolnika ima dugu povijest prihvaćanja novih tehnologija i inovacija kako bi
proizvela bolje asfaltne kolnike», naglasio je predsjednik NAPA-e Mike Accont. «Prikupljeni
podaci to pokazuju i demonstriraju kao su proizvođači asfalta predvodnici ekonomične
i održive gradnje naših cesta.»
U usporedbi s podacima
za prethodnu 2009. i 2010. godinu, korištenje tih održivih praksi je i dalje u
porastu. U 2011. godini korištenje RAP-a je doseglo 66,7 milijuna tona, što je 7%-tni
porast u odnosu na 2010-tu i 19%-tni porast u odnosu na 2009-tu godinu. Više od
99% starog asfalta vraćeno je natrag u nove kolnike. 98% proizvođača asfalta
izvjestilo je da koristi RAP u proizvodnji novih asfaltnih mješavina za
izgradnju, održavanje i rehabilitiranje kolnika. Korištenje RAS-a je također u
daljnjem porastu – zabilježen je 8%-tni porast u odnosu na 2010-tu i 52,5%-tni
porast u odnosu na 2009-tu godinu.
U 2010. godini FHWA je
niskotemperaturne asfalte uključila u svoju svakodnevnu inicijativu kako bi
ubrzala primjenu tehnologija koje mogu poboljšati kvalitetu cestovnih
projekata, njihovu održivost i sigurnost. U 2011. godini ukupna količina proizvedenog
niskotemperaturnog asfalta je procijenjena na oko 69 milijuna tona, što je 67%-tni
porast u odnosu na 2010-tu i 309%-tni porast u odnosu na 2009-tu godinu. Gotovo
sav niskotemperaturni asfalt u SAD-u je proizveden korištenjem procesa
upjenjavanja bitumena, koji injektira malu količinu vode u mješavinu ;
tehnologije niskotemperaturnih asfalta s aditivima zastupljene su sa svega 4%
tržišta niskotemperaturnih asfalta.
«Niskotemperaturni
asfalti donose mnoge koristi – smanjeno korištenje energije, bolju zbijanje u
širem temperaturnom rasponu, i mnogo ugodnije radne uvjete. Fantastično je
vidjeti kako su ti asfalti prihvaćeni u tako kratkom vremenu,» rekao je Acott. Niskotemperaturni
asfalt je bio prvi put demonstriran u SAD-u u 2004. godini.
Prikupljanje podataka je provedeno sredinom 2012. Rezultati prikupljeni
od 203 tvrtke s 1.091 asfaltnom bazom u 49 država, zajedno s podacima od 32 državne
asocijacije za asfaltne kolnike.