Cesta
I-81 je jedna od glavnih cestovnih pravaca od sjevera prema jugu kroz saveznu
državu Virginia s dvije trake u svakom smjeru. Odjel za transport države Virginia (VDOT) naglašava da je prometna toj cesti u stalnom porastu i da su
opterećenja od teških teretnih vozila dovela do kompletne raspucanosti površine
kolnika i značajnog kolotraženja zbog čega su učestalo potrebni brojni popravci.
Prethodnih
godina VDOT je uspijevao održati normalno odvijanje prometa poduzimajući brojne
i obimne popravke kolnika. Ali je prošle godine šest kilometara duga dionica u
blizini Staunton-a na traci za teška vozila na desnom kolniku iziskivala
potpunu rehabilitaciju zbog strukturnih oštećenja i nedovoljne nosivosti. Traka za osobna vozila, koja je izložena
manjem opterećenju, iziskivala je rehabilitaciju primjenom recikliranja po
hladnom postupku u debljini od 12 centimetara. Ovaj zahtjevan projekt je
uključivao korištenje tri različita postupka recikliranja – čime je bio
jedinstven projekt rehabilitiranja na
interstate cestovnoj mreži u Sjedinjenim američkim državama. VDOT se odlučio za
Wirtgenove strojeve za glodanje po hladnom postupku, reciklere za recikliranje
po hladnom postupku i mobilno postrojenje za recikliranje i valjke tvrtke Hamm.
Tijekom rehabilitacije trake za teretna vozila, kompaktne dimenzije Wirtgen strojeva
smanjile su ometanje prometa na najmanju mjeru, jer su vozila prolazila
susjednom lijevom trakom, omogućavajući na taj način kontinuirano prometovanje.
W210 i W2100 veliki strojevi za glodanje uklonili su sav asfaltni materijal do
dubine od 25 centimetara u jednom prolazu. LEVEL PRO sustav za održavanje
dubine glodanja, specijalno dizajniran od strane tvrtke Wirtgen koji se je
koristio u strojevima za glodanje značajno je olakšao ovaj težak zadatak,
precizno održavajući potrebne dubine glodanja.
Izglodani
granulirani materijal je kamionima prevezen do mobilnog postrojenja za
miješanje KMA 220 tvrtke Wirtgen gdje se reciklirao. Wirtgenov WR2400 recikler,
s radnom širinom 2,4 metra, korišten je za postupak stabilizacije podloge, kako
bi se obnovila njena nosivost. U isto vrijeme, postrojenje za recikliranje po
hladnom postupku je recikliralo uklonjeni glodani asfaltni materijal po "in-plant"
postupku za ponovno korištenje. Mobilni dizajn omogućio je instaliranje
postrojenja na samom gradilištu, čime je smanjena prijevozna udaljenost
materijala kamionima, potrošnja goriva i emisija CO2, a što je također
rezultiralo i značajnim smanjenjem ukupnih troškova građenja. Materijal je
finišerima ugrađen na stabiliziranu podlogu kao sloj debljine 20 centimetara, i
učinkovito zbijen Hamm tandem valjcima. Na kraju je na taj sloj ugrađen završni
asfaltni sloj debljine 5 centimetara.
Susjedna
lijeva vozna traka, najvećim dijelom izložena prometu osobnih vozila,
iziskivala je manje opsežne postupke rehabilitiranja. U prvom koraku, glodalica
W2100 je glodanjem uklonila 5 centimetara debeli završni asfaltni sloj uz
poprečni nagib od 2%. Nakon prethodnog posipanja 1% čistog cementa, Wirtgenov
3800 CR recikler za hladno recikliranje, opremljen s 3,8 metara širokom
finišerskom letvom, imao je glavnu zadaću u "in-situ" obradi prometne
trake. Wirtgen je naglasio da je glavna prednost ovog postupka u potpunosti
izbjegavanje transporta materijala. Recikler je glodanjem zahvatio i usitnio
ošećeni asfalt do dubine od 12 centimetara u jednom prolazu – uz istovremeno
miješanje s upjenjenim bitumenom, cementom i vodom. Recikler 3800 CR je odmah ugradio i izvršio predzbijanje
reciklirane mješavinu pomoću integrirane Vögele finišerske
letve. Završno zbijanje je provedeno tandem gumenim valjcima tvrtke Hamm. Radovi
rehabilitacije su završeni s ugradnjom završnog asfaltnog sloja ugrađenog na
reciklirani nosivi sloj.