Obavijesti / Announcemets ...

08.05.2024

9. međunarodna konferencija ASFALTNI KOLNICI 2025

9. međunarodna konferencija Asfaltni kolnici 2025 održati će se 08. i 09. svibnja 2025.​ u Opatiji. Rezervirajte navedeni termin i dođite u Opatiju, očekuju vas prezentacije aktualnih tema i izvrsni predavači iz Europe i Hrvatske.
13.04.2023

Međunarodni dan održavanja cesta

13. travnja je Međunarodni dan održavanja cesta, ove godine pod sloganom "Održavanje cesta smanjuje CO2 emisiju". Međunarodni dan održavanja cesta je sektorska inicijativa širom svijeta koja pomaže da se podigne svijest o koristima od preventivnog održavanja cesta za okolinu i naročito emisije povezane s cestovnim transportom. Ova inicijativa je pokrenuta prije pet godina (2018. godine).

Događanja / Events ...

02.10.2024

SIM

02. - 04. listopad 2024., Dijon, Francuska
15.10.2024

IRF World Congress 2024

15. - 18. listopada 2024., Istanbul, Turska
23.10.2024

Roadway Management Conference

​23. - 25- listopada 2024., Rehoboth Beach, Delaware, USA

Stručno usavršavanje

PROGRAM za 2024. godinu

Seminari i konferencije :
nema u planu
Radionice:

Iskustva u primjeni Tehničkog propisa za asfaltne kolnike


Stručna putovanja:

za sada nema u planu



Zanimljivosti / Interesting facts ...

10.01.2024

Manifesto Europske asocijacije za asfaltne kolnike povodom njezine 50-godišnjice

Vizija Europske asocijacije za asfaltne kolnike za budućnost je jasna: osigurati prosperitetno društvo povezano kroz sigurne, održive i otporne cestovne mreže. Da bi to postigla, EAPA poziva sve zainteresirane strane u sektoru asfaltnih cesta da zajedno rade na postizanju zajedničkih ciljeva.

1. Uzimanje u obzir emisije CO2 u strategijama održavanja cesta: EAPA potiče europske nacionalne i regionalne cestovne uprave da u određivanju strategija i politika održavanja cestovnih mreža uzimaju u obzir emisiju CO2 od cestovnih vozila.

2. Održiva rješenja: EAPA potiče promociju održivih rješenja u gradnji i održavanju cesta. To uključuje strategije koje prihvaćaju održivost, principe kružnog gospodarstva, eko-projektiranje i kvalitetu  korištenjem starog uklonjenog asfalta i korištenjem tehnologija nisko-temperaturnog asfalta.

3. Odgovorno korištenje asfalta: EAPA poziva na uspostavljanje regulative koja kategorizira stari asfalt kao vrijedni resurs a ne otpad. To bi omogućilo ponovno korištenje starog uklonjenog asfalta u proizvodnji asfalta ili drugim primjenama, doprinoseći održivosti i kružnom gospodarstvu.

4. Oprez u dodavanju novih komponenti: Da se održi ispravnost asfalta, EAPA savjetuje uključivanje samo pažljivo odabranih komponenti u asfaltne mješavine. Rigorozni proces procjene rizika mora osigurati da se ne kompromitira cirkularnost, zdravlje i sigurnost, utjecaj na okoliš, vrijednost za novac, tehničke performanse i  konkurentnost.

5. Prihvaćanje digitalne transformacije (Asfalt 4.0): EAPA potiče asfaltnu industriju da prihvati digitalnu transformaciju (Asfalt 4.0) kako bi poboljšala učinkovitost, produktivnost, kvalitetu, održivost i sveukupno iskustvo korisnika.

6. Inovacije za mobilnost u budućnosti: EAPA prepoznaje važnost inovacija kao što su ugrađeni senzori, kolnici koji prikupljaju energiju i sustavi za komunikaciju vozilo-cesta. Te inovacije će omogućiti prijelaz na novu mobilnost na cestama i razvoj povezanih, automatiziranih, električnih teških vozila.

7. Nabava koja potiče inovacije: EAPA podupire zajedničko razumijevanje  u području nabave širom EU koja daje prioritet inovativnim rješenjima u odnosu na najniže početne cijene.

8. Zelene i digitalne inicijative: EAPA traži načine da sektor postane atraktivan mlađim generacijama uvođenjem zelenih i digitalnih tehnologija.

9. Suradnja s akademskim ustanovama: EAPA namjerava potaknuti čvršće veze s akademskim ustanovama i istraživačima kako bi se osiguralo njihovo usklađivanje s potrebama industrije i rezultiralo praktičnim primjenama.​
02.01.2024

- Da li ste znali da……

·       1. Europska cestovna mreža se sastoji nacionalnih cesta (ceste za motorna vozila), regionalnih cesta i lokalnih cesta. Ukupna dužina tih cesta je oko 5.5 milijuna kilometara, od čega je više od 80.000 km klasificirano kao ceste isključivo za motorna vozila.

·       2. Danas više od 80% motoriziranog putničkog prometa na kopnu koristi ceste – pri tome ne uzimajući u obzir bicikliste i pješake.

·       3. Više od 70% ukupnog prijevoza tereta na kopnu u Europskoj uniji se prevozi po cestama.

·       4. Više od 90% europske cestovne mreže je asfaltirano.

·      5.  Više od 10.000 kompanija u Europi se bavi proizvodnjom i ugradnjom asfalta.

·       6. Asfaltni kolnici se lagano održavaju, brzo grade i osiguravaju sigurnu i tihu vožnju.

·       7. Asfalt se može na kraju svog vijeka služnosti 100% ponovo koristiti za izvedbu novih cesta.

·       8. U nekim europskim zemljama već sada više od 90% uklonjenog asfalta postaje integralni dio novih kolnika.

·       9. U Europi je više od 4.000 asfaltnih baza koje proizvode oko 300 milijuna tona asfaltnog materijala za kolnike godišnje.

·       10. Europska asfaltna industrija zapošljava oko 180.000 ljudi.

11. Asfaltni materijal za kolnike je precizan inženjerski proizvod koji se težinski sastoji od 95% kamena, pijeska i filera i 5% bitumena, proizvoda iz nafte.
16.09.2017

Cestovni sektor pokreće oporavak ukupnog europskog građevinoskog sektora

Europskom tržištu gradnje cesta se predviđa snažan rast do 2019., jer oporavak gospodarstava potiče građevinski sektor, stvarajući investicije i radna mjesta. Zadnje izvještaj Euroconstruct-a predviđa za europski građevinski sektor povećanje brojki u odnosu na prethodni izvještaj iz studenog. Sada predviđaju da će ukupni europski građevinski sektor u 19 promatranih europskih zemalja rasti po stopi od 7,5% od 2016. do 2019. u odnosu na prethodnuo predviđanje od 6,5%. Po sektorima, dva sektora koja predvode oporavak su niskogradnja i stanogradnja; niskogradnja je potaknuta radovima na cestama, željeznici i telekomunikacijama.

“Europsko tržište je mnogo stabilnije sada nego 2007., prije krize. Kada promatramo cjelokupni građevinski sektor u 19 navedenih zemalja, razina je još uvijek 15% ispod one u 2007. Ali kada se izuzme Španjolska, vidi se velika promjena – u preostalih 18 zemalja vidi se da se tržište oporavilo od krize,” naglasio je Oebele Vries, zamjenik direktora Nizozemskog ekonomskog instituta za građenje i stanovanje. “I ako isključimo i Italiju, vidimo da u preostalih 17 zemalja visina građevinskih aktivnosti premašuje razine prije krize.”

Međutim, neki stručnjaci savjetuju oprez. Njemačka, europsko najveće građevinsko, stagnira i očekuje se da se razina aktivnosti zadrži s jedva primjetnim porastom tijekom 2018. i 2019.